Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Zarząd Dróg Powiatowych w Grajewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip-zdp-stgrajewo.wrotapodlasia.pl/
- Data publikacji strony internetowej: 24.09.2014 r.
- Data ostatniej aktualizacji : 28.03.2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- zamieszczone informacje w postaci załączników są w dostępnej formie i mają charakter informacji jaki jest niezbędny do jej opublikowania,
- administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych
- strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej.
Udogodnienia
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki,
- zmiana wielkości czcionki na stronie internetowej
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Oświadczenie sporządzono dnia: 28.03.2024 r.
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Grajewie
- E-mail: zdp@zdpgrajewo.pl
- Telefon: 86 272 88 58
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
- Do budynku Zarządu Dróg Powiatowych w Grajewie prowadzi ogólnodostępne wejście od ulicy. Wejście do budynku następuje przez drzwi zewnętrzne otwierane ręcznie. Wejście do budynku usytuowane jest na poziomie chodników w sposób umożliwiający dostęp dla osób niepełnosprawnych.
- Łazienki znajdują się na parterze budynku i nie są dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim.
- Z holu głównego można dostać się do pomieszczeń mieszczących się na parterze budynku, w tym do sekretariatu. Korytarze i drzwi są przestronne, posiadają odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. Budynek nie posiada wind.
- Brak pochylni, platform, informacji głosowych i pętli indukcyjnych.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
- Brak możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego na miejscu lub online.